Forbered dit online julesalg med sociale medier

Sælg mere i julen
Sælg mere i julen

SEO er noget man laver hele året, selvom der skal sælges billetter til julefrokosten er det en løbende process og man kan ikke regne med at kunne slappe af fra januar til august bare fordi de fleste bestillinger kommer i efteråret.

På sociale medier kan man forberede sig på travlheden. Nedenstående er bl.a. inspireret af denne artikel fra Hubspot.

Har du en blog er det en god idé at skrive posts på forhånd så du ikke skal bruge tid på det i den travleste periode. Brug julerelaterede ord i forbindelse med dine blogposts, hvilket er let nok hvis du sælger julepynt, men de fleste andre varer og ydelser kan også indpasses i et eller andet julegaver, julerejser, tøj til juleaften, o.s.v. - Den SEO værdi der ligger i dette vil med en smule vedligehold også være gældende næste år.

Benytter du Google Adwords, Facebook annoncer eller anden annoncering, kan det være en god idé at udvikle specielle jule landing sider, det gælder jo om at få folk i den rette spendérstemning og her hjælper lidt grand og røde hjerter.

Har du mulighed for det skal du også sende dine kunder en email med et par specialtilbud og en lille julehilsen, husk at angive sidste dag for bestilling hvis varen skal sendes med post.

Du kan lave specielle juletilbud til dine Facebook Fans, Twitter Followers og du kan uploade en lille video af dine børn som optræder med nissehuer og spiser risengrød.

God fornøjelse med julehandlen, når Halloween lige er overstået 😉