Markedsføring af webshop

Webshop markedsføring

En webshop kan markedsføres på mange måder og en kombination af disse er det optimale.

Marketing via Google er uundgåeligt, både SEO og AdWords giver rigtig mange besøgende.

Marketing via sociale medier er også et must.

Marketing via off-line aktiviteter eller andre tiltag skal også koordineres med online marketing aktiviteterne.

Når de rigtige marketing aktiviteter sættes sammen, i den rigtige rækkefølge, sker der det magiske, at det samlede resultat bliver større end enkeltdelene berettiger til.

Det kaldes synergi.

Markedsføring i Google

Google er suverent den største søgemaskine i Danmark og Google er uomgængelig når det kommer til markedsføring af en webshop.

Der er to veje at gå, SEO og AdWords.

AdWords hører ikke til mit ekspertiseområde men skal integreres i den samlede marketingplan.

SEO, organisk søgemaskineoptimering, hvor "organisk" egentlig betyder "naturlig", kan give rigtig meget relevant trafik til en webshop og en SEO kravspecifikation skal altid være en del af den samlede kravspecifikation.

Læs mere om markedsføring i Google: SEO kravspecifikation og SEO analyse.

Markedsføring via sociale medier

"Fisk der hvor fiskene er" siger et gammelt marketingordsprog og det betyder at man ikke behøver at være overalt, men at man skal være der hvor kunderne er. Det er i praksis oftest Facebook.

Det er værd at undersøge hvor de potentielle kunder bevæger sig rundt på sociale medier og det er værd at bruge nogle ressourcer på at få social media marketing (SMM) op at køre så det spiller bedst muligt sammen med SEO, AdWords og andre kanaler som nyhedsbrev og e-mail marketing.

Nyhedsbrev og e-mail

Markedsføring via e-mails og nyhedsbrev er effektiv marketing og i kombination med Google og sociale medier kan der skabes resultater som til sammen overstiger potentiale af de enkelte kanaler.

Marketing og prioriteringsplan

Ønskescenariet er bare at kunne bruge løs af ressourcer til marketing, virkeligheden for de fleste er at der skal prioriteres.

Synergi opstår når f.eks. en Facebook opdatering trigger tilmeldinger til nyhedsbrevet som ved udsendelsen trigger besøg til webshoppen.

Ved at hyre en online marketing ekspert med bred erfaring kan du få opstillet en handlingsplan for din markedsføring som giver synergi og dermed bedre ROI på dine marketingaktiviteter.

Summary
Article Name
Markedsføring af webshop
Description
Med en samlet markedsføringsplan opnår du bedre ROI for din webshop. Prioritering af ressourcer et blot et område som kan skabe synergi.
Author